Jak poradzić sobie z problemem rażąco niskiej ceny?

Image

Najtańszy znaczy kłopoty

Transkrypcja podcastu “Najtańszy znaczy kłopoty”

Większość zamawiających bada rażąco niską cenę w celu obronienia najtańszej oferty. Tymczasem takie działanie może być źródłem problemów

Nie traktuj wyjaśnień odnośnie rażąco niskiej ceny tylko jako podkładki. Poddaj wyjaśnienia analizie. Żądaj w SWZ zamieszczenia zestawienia oferowanego sprzętu z podaniem marek i modeli. Wtedy łatwo zweryfikować rzetelność oferty. Pytaj producentów, ponieważ jeśli żądasz pięcioletniej gwarancji a producent daje tylko dwanaście miesięcy to znaczy, że mogą być kłopoty z naprawą. Racja będzie po twojej stronie ale trudno iść do sądu o jedną niedziałającą lodówkę. Matematyka nie kłamie nie ma wysokiej jakości za małe pieniądze.